Singles [Heavy / Power] » Fuzz (Fra) - Satan's Fans [Single] (1981)
  • 76
  • https://i.imgur.com/Z3NImQj.jpg

Artist: Fuzz
    Release: Satan's Fans 7"
    Genre: Heavy Metal/Heavy Rock
    Country: France (Marseille)
    Bitrate: 320 kbps
    go to topic by schmygel
    ---------------------------------------------------------------------
    Gilles Mardirossian - Vocals & Bass
    Norbert "Nono" Mardirossian - Guitar
    Ted - Guitar
    Jeannot - Drums

FUZZ were a French Hard Rock/Heavy Metal band formed in Marseille in 1979 by the 16 year old Mardirossian brothers (Norbert "Nono" on guitar and Gilles on bass and vocals).
    Adding Jeannot on drums, they came up with the band name and began rehearsing; mixing cover versions with the original numbers they soon started to write.
    The band expanded to become a quartet at this point, but the second guitar slot proved hard to fill initially with a few different players coming and going.
    During this time the band began to play live in the Marseille area, honing their craft on the stage in front of growing audiences.
    They also managed to aquire a lyricist, with Alain Le Diabat matching his words to the band's music.
    With permanent guitarist Ted now completing the band, 1980 saw the band record a few tracks in the studio.
    The songs turned out well enough for Les Productions Amicalement Vôtre to offer Fuzz a deal to put out a 7".
    The single, comprising "Satan's Fans" and "Renonce Pas!", is issued in 1981, with the band being presented at the Disk '81 expo in Cannes where they were feted by the hip press as a major discovery.
    As the toast of the town, the rest of the festival passed in a blur of cocktails, photo shoots and TV interviews.
    Heading back to Marseille on a high, the group went back to work and set off on tour.
    Their Cannes experience led Fuzz to believe that they were on the verge of a big breakthrough, but despite touring throughout 1982, they were no further forward by the year's end.
    In 1983, a disillusioned Fuzz split up, leaving that lone 45 as their only legacy.
    But what a record it is, a primitive, scratchy, fuzzed-up, MOTORHEAD-channelling gem, all snotty attitude and clumsy Motor City inspired dynamics.
    A triumph of cranked up amphetamine fuelled ambition, unhindered by lofty ideas like finesse or subtlety.
    The B-Side is slightly more musical, like a basement Acca Dacca on glue and gallic laissez-faire, with the amps set to induce nose bleeds..
    The record's picture sleeve shows the band members in stinky denim and leather looking glazed and lost atop a wrecked silver Rolls Royce.
    It's just perfect in it's thrown together style, and tells you exactly what to expect from the record's filthy grooves.
    Car-crash Rawk et Roll.
    Formidable!
    ---------------------------------------------------------------------
    01. Satan's Fans
    02. Renonce Pas!
    Bringer of Steel
    United Kingdom (uk) Male 
    Status:Offline
    Rank: Bringer of Steel

Topics Solved: 96

RIPTORN,mega thanks for this very precious rarity!!Being a TRUST fan this one is a kinda treasure to me!!Thanks also for the extended infos!! CHEERS!!! porosimetal
    Random avatar
    Greece (gr) Male
    Name: PANOS
    Rank: Steel Prophet!!

Topics Solved: 6

Hello guys,

Excuse me for my bad english but i'm french...
    This message to give thanks for your critics for my band in 1981. I'm Gilles the singer/bassist of FUZZ and i'm look your forum by hazard...
    Thanks for the interest who give to "satan's fans".

Bye ;-)
    Random avatar
    France (fr) Male
    Name: Gilles
    Rank: Living in the Dark

Topics Solved: 0

Bonjour Gilles

Il existe pas de démo du groupe, voir d'un concert enregistré?
    Ca pourrait être sympas.
    Bringer of Steel
    France (fr) Male

Topics Solved: 8

Bsr Melkior,

Ah c'est plus simple de parler en français ;-) Hélas non pas d'enregistrements de concerts sauf un de 3mn en super 8 et copié en VHS et en plus, sans le son ! lol
    Pour rigoler quand j'aurais un moment je l'encoderai en MP3... Juste des souvenirs formidable et des affiches, 45T et press book... A l'époque les camescopes n'existaient pas et nous n'avons aucune copie de nos passages TV en France ou à l'étranger...
    J'avais fait un truc sur Myspace il y a pas mal de temps et no s'était amusé avec mon frère à reprendre nos 2 titres du 45T avec un son plus actuel voici-le lien :
    https://myspace.com/fuzz13000/photos
    A l'onglet "music" tu pourras écouter les morceaux rejoués 30 ans plus tard ! lol
    Random avatar
    France (fr) Male

Salut Gilles

Sympas le myspace, j'ai pris plaisir à lire les articles de presse.
    Et pas mal les morceaux rejoué.
    Vous avez continué le musique?
    On commence a voir des groupes de cette époque ce reformer (Willcox, Der Kaiser)
    Bringer of Steel
    France (fr) Male

Topics Solved: 8

Slt Melkior,
    Désolé d'avoir mis beaucoup de temps à te répondre...
    Nous avons presque tous continués la musique mais dans des univers différents sauf Jeannot notre batteur.
    Ted (guitariste) continue toujours à jouer sous le nom de "Teddy Moya" du jazz et de la fusion.
    Nono, mon frère et le guitariste qui assure les solos dans les compos, a continué de jouer du funk, rock, et principalement du jazz fusion dans diverses formations (Nino, Coyotte, etc...) et a composé un album. Il est hélas décédé en 2009 et j'ai alors décidé de faire sortir son album de ses maquettes de compos en son hommage. Il est en téléchargement sur ITunes, Amazone, Deezer, etc...
    Quant à moi je fait de la musique médiévale (chant, cornemuse, flute, tambours et percus) dans des fêtes historiques. J'ai, e,tre autre, composé également un titre de dancefloor "Go to the dance's beach", également en téléchargement sur les mêmes plateformes, à la demande d'une boite de nuit.
    Je viens de faire une page FB sur notre ancien groupe pour que perdure le souvenir ;-) Sur l'application FB Band profile tu pourras écouter d'autres maquettes de titres inédits avec le son pourri de l'époque et plein de souffle ! lol
    https://www.facebook.com/fuzzmarseille?ref_type=bookmark

A++

• 1 likes this
    Random avatar
    France (fr) Male

New link: Hidden Link

• 11 likes this
    Bringer of Steel
    Russia (ru) Male
    Name: Michael

Topics Solved: 874

Salut les gars,

Je reviens vers vous pour vous dire que nous avons sorti l'an dernier un LP 33T de nos titres.
    Pour le découvrir : https://www.memoireneuve.fr/Records_Fuzz_FRA.php
    Pour écouter des extraits : https://memoireneuve.bandcamp.com/album/fuzz
    Il s'agit de nos enregistrements de l'époque remixés .

Au plaisir de lire vos critiques ;-)

A++
    Random avatar
    France (fr) Male

« Return to Singles [Heavy / Power]